lördag 29 maj 2010

Dalarna är underbart!

Idag är vi i ett regnigt Toftbyn och jag passar på att blogga medan alla barn tittar på Pippi och Annelie duschar :-)
Vi är och hälsar på bästa Annelie m familj i Dalarna, vi kom igår och åker hem ikväll så det blir en snabbvisit igen men så blir det när man är två familjer som har fullt upp hela tiden..

Igår åkte vi upp mitt på dagen så vi hann åka förbi verkstaden med Transsporten och tydligen var det fukt som gjorde att varningslampan för abs:en tändes och det var ju skönt ;-) vi har ju redan lagt ned så mycket pengar på denna bil tycker jag!
Vi kom hem till Annelie och barnen på em och då lektes det ute med cyklar, studsmatta och sandlåda innan vi kom in och bjöds på Annelies hembakta pizza vilket var otroligt gott!
Det är verkligen så mycket godare att göra egen pizza...ännu mer lyx när man slipper göra den hembakta pizzan själv ;-) super gott!
När barnen somnat satte vi oss ute på altanen och blev kvar där till kl 01 efter att ha tömt samtalsämnen och uppdaterat varandra om våra liv.
Annelie är en av få människor som jag kan berätta allt för, min bästa vän. Det är synd att vi bor så långt ifrån varandra, jag får alltid lust att flytta tillbaka hem när jag är och hälsar på här hos henne men jag vet att det inte är någon bra lösning för min egen familj tyvärr.

Nej nu ska vi nog ta oss ut en stund i regnet och sedan ska vi åka till Rättvik och morfar efter lunchen då Annelie m barn ska åka på födelsedagskalas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar