lördag 1 oktober 2011

I am back!

Jag har nu lämnat ett par jobbiga veckor bakom mig och blickar framåt istället, de senaste veckorna har varit intensiva och det har varit någonting som hänt nästan hela tiden.
Bloggen och sömnen har blivit lidande men nu ska jag ta tag i åtminstone bloggen *s*

Vi har hunnit med mycket på dessa två veckor, bla så har Neo börjat äta mer mat, han har fått två tänder och kan nu säga mamma och pappa :-) dessutom har han vuxit massor på längden så storlek 68 är nu ett minne blott.
Nova har tappat två tänder, lärt sig både skriva och läsa och blivit en riktigt stor tjej på bara några veckor.
Noel och Nelly är glada och busar på som vanligt :-) Noel har lärt sig ta simtag samt doppa huvudet så han är stolt som en tupp nu när vi åker till simhallen.
Jag har känt mig som en urvriden disktrasa och har varit förkyld, konstant trött samt fått blodsockerfall flera gånger om dagen, nu börjar det kännas bättre men det har varit kämpigt på dagarna att orka och hinna allt.
På måndag ska jag ringa till VC för att få en tid och kontrollera blodvärdet för det känns inte riktigt ok att ha det så här någon längre period.
Idag har jag tränat för första gången på jagvetintehurlänge och det kändes riktigt bra så nu kan jag börja fylla på med energi via gymmet oxå ;-) (om bara mitt ledband skulle ta och bli bra oxå så har jag inget att klaga på sen)

Nu ska jag inte klaga mer utan lägga in lite bilder från de två förlorade veckorna :-)

Moster Anna alias "kompis" kom på besök en snabbis efter att vi tillbringat en dag på Sophiahemmet för röntgen av hennes fot. Besöket resulterade i en stövel som hon nu drar omkring med ett par veckor fram över ;-)


vi skulle försöka få till ett foto på oss tillsamman så det hände en liiiten olycka..
tack och lov så hittade jag http://iphonereparation.se/ som bytte den skadade fram och baksidan för en rimlig summa, dessvärre fick jag först en trasig display (kunde tex inte skriva a:n och högra halvan av displayen slutade fungera med jämna mellanrum..) och innan det uppdagades hade jag redan kommit hem.
Eftersom det varit fullt upp så tog det fem dagar innan jag kunde ta mig in till stan och byta den igen 
så nu har jag verkligen insett hur jäkla beroende jag är av mobilen..
Nu är den som ny och jag är så kär i min iPhone :-)

Sedan var det dags för bloggmingel!
Barnshopping.se ordnade en mingelkväll så jag fick med mig Lena och vi hade en mycket trevlig kväll på Rica hotell.


Självklart var det div tävlingar på eventet och jag vann faktiskt denna snygga overall från norska
 Vossatassar till Noel :) (och en mössa till Nelly som ej kom med på bild)

  
I övrigt har vi hängt en del i Rådsparken och när barnen varit lediga tillsammans med fina
 Tessi och hennes små änglar.







 Jag har äntligen lyckats komma över en klarblå bas till vagnen oxå :-) jag vet att ni inte fattar detta med mitt vagnintresse men det behöver ni inte göra heller. Glädjs bara med mig åt min fina blåa bas! 


Lite shopping på Lipfish utförsäljning i Hägersten hann jag oxå med :-) 
....och när jag kom hem väntade mitt paket med Blingo-fynd i brevlådan..


Neo har nu vaknat med krupp :( så det är bäst att jag går ut med honom en stund. 

God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar