onsdag 14 september 2011

Första föräldramötet i skolan

Idag har jag varit på första föräldramötet i skolan :-) detta är faktiskt en av de gånger jag känner mig vuxen på riktigt - på föräldramöten!
Ofta när det kommer till aktiviteter när föräldrar ska ses oavsett om det varit i förskolan eller på fritiden så har jag alltid känt mig utanför då jag är mycket yngre än de flesta andra föräldrar som har barn i Novas ålder. Jag känner ingen gemenskap eller kan identifiera mig med någon annan mamma el pappa och då blir det lätt lite stelt och trist stämning.
Nu har jag kommit förbi den gränsen, det finns fortfarande föräldrar som tittar snett, fundersamt och nyfiket men jag orkar inte bry mig om det.
Det var ett bra möte med delade meningar i mångt och mycket men det är ju så det ska vara, Nova hade ritat en namnlapp till mig vid hennes bänk så att jag skulle veta vart jag skulle sitta ;-)
Det skall startas ett föräldraforum för alla föräldrar och jag ser framför mig hur det blir som en facebook sida för alla föräldrar i skolan ;-) det ska bli spännande!
.....och vet ni vad?! jag är så himla stolt över min lilla tjej som blivit så stor och börjat skolan.

Nu ska jag duscha och sedan är det dax att försöka sova!

Hoppas att ni haft en lika bra dag som jag.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med att alltid känna sig yngst och därmed bli lite utanför. När Julia började 1:an var jag 29 och alla andra föräldrar var äldre. Hur gammal är du? Nu kan jag säga att jag har växt ikapp dom på något sätt, skillnaden blir mindre och mindre ju äldre man blir :-) Så nu är jag med i gemenskapen :-D Förstår att du är stolt, en jättefin tjej som blivit stor, det är stort att börja skolan. Både för föräldrar och barn. Sköt om er!

    SvaraRadera