tisdag 1 mars 2011

Vad gör man?

Jag ligger i soffan med två slemhostande barn, Noel har över 40 graders feber och alvedonen hjälper inte :-(
Noel väckte mig kl 00.30 och yrade om att Nelly låg i hans säng och att han ville ha vatten.
Han var kokhet och hade då 39,9 i feber...då kunde jag inte somna eftersom jag är livrädd för feberkramper.
Något positivt var ju att han med sin kokheta kropp värmde hela min onda rygg vilket funkade bättre än alla vetekuddar i världen ;-) dessutom i flera timmar.

G jobbar fram till lunch och ska handla ipren på vägen hem och div andra mediciner som känns nödvändiga idag.
Sedan byter vi så att jag får sova eftersom det alltid av någon anledning är jag som är uppe hela nätterna med sjuka barn.
Nu är det bara Nelly kvar som inte insjuknat så det vore väl lika bra om hon oxå blev sjuk idag så vi kan bli av med eländet.
Det där influensa vaccinet jag blev erbjuden hade kanske inte varit så dumt ändå kan jag ju konstatera nu.

Tur att barnen är små och att vi inte hade några planer för sportlovet.

- uppdaterat via min iPhone.

3 kommentarer:

  1. Då får vi önska krya på sig till barnen! Kan tänka mig att det känns lite tufft för dig nu när "man själv" inte kanske känner sig som mest på topp. Saker och ting är ju rätt tunga som dom är ändå just nu. Men bra kämpat måste jag säga.
    kram

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för massa hög feber :( Hoppas ni kryar på er fort så ni får njuta (så gott det går) innan liten kommer. Blev impad av att läsa hur mycke du hade orkat göra då du tagit Alvedon, det biter inte på mig. Här är vi inne på andra dagen med förvärkar från hell! Men men snart är dom här! :) KRYA PÅ!!! <3

    SvaraRadera
  3. Trist med sjukdomar. Känns som att det är många som är sjuka nu. Vi har, peppar peppar, klarat oss än så länge. Lät dock skönt med en egen gosig "värmekudde" mot ryggen. Skulle jag också behöva. om dina små mår bättre till nästa vecka kanske vi kan försöka få till en lunch i centrum i nästa vecka!?

    Kram Lena

    SvaraRadera