söndag 6 februari 2011

Vårt hus!

Häromdagen hittade jag bilderna som togs när vi köpte detta hus och det var ingen vacker syn ;-)
Jag minns precis vad jag tänkte när jag såg detta hus på hemnet och det var inga positiva tankar men som tur var så såg min man potential i huset och jag älskar den stora trädgården så vi åkte hit och tittade.
Vi åkte sedan härifrån med blandade känslor då skicket på huset var sämre än bilderna visade men det var fortfarande någon som lockade..
Vi hade tur som fick en provat visning innan den utannonserade för i annat fall hade det kanske inte varit vi som bott här idag.
När vi åkt hem efter visningen och diskuterat fram och tillbaka så lämnade vi ett bud till mäklaren som köparna först ville höja men när vi då ville vänta tills den utannonserade visningen så ändrade de sig och två dagar senare skrevs kontrakt och huset var vårt.
Här är några före och efter bilder med början i köket:

Köket före renoveringen

Köket efter renovering


 Hallen före

Hallen efter

 Vardagsrummet före:

Vardagsrummet efter: (fortf under renovering dvs innertak kommer upp inom kort))

 Resterande bilder kommer under kvällen alt i morgon då det är dax för Solsidan nu ;-)





5 kommentarer:

  1. Oj vilken skillnad! Å vilken mix av färger i köket det va innan, haha! Påminner lite om vårat då vi köpte det..fast vi hade gröna luckor, brunt kakel, svart/vitt golv och blommiga tapeter. Sen plastmatta (kork) i hall och trappa, grymt fult. Sovrummen va sååå äckliga..
    Måste nästan också gå igenom alla före och efter bilder på vårt hus så kanske man ser hur duktig man egentligen varit. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vilken skillnad =D
    Ser ju jätte fräscht o mysigt ut!
    Kul med före o efter bilder, undrar om vi har de på vårat kök o barnrummet för där har de hänt massor =) (jag är inget fan av gröna plastgolv..)

    Sv: Tapeten är köpt på bauhaus =)

    SvaraRadera
  3. Super mysigt ni fått de. Å stor skillnad. Diggar värkligen alla färger de var lite här och där innan :-)

    SvaraRadera
  4. Undrar vad de tänkte på med all denna färg ÖVERALLT?!

    SvaraRadera