måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag



På vägen hem från dagmamman så stannade Nova och jag vid blomsteraffären och köpte röda rosor dagen till ära :-)
Gunnar var på hockey med sina kompisar och var lite smådragen när han kom hem så det kan mycket väl tänkas att han inte är så pigg idag. Eftersom jag inte tål lukten av alkohol så fick han snällt sova på soffan så vi har väl sovit dåligt båda två inatt.
Jag vaknade kl 02 av halsbränna och kände mig spyfärdig, gick upp och tog en Inside för att sedan försöka somna om men det var ju omöjligt, jag var super pigg!
Jag läste häromdagen att gravida inte kommer in i någon djupsömn de sista veckorna som en förberedelse för nattamningen och jag är absolut beredd att hålla med, sover ofta dåligt på nätterna nu.

Ja ja idag är det iaf Alla hjärtans dag och vi firar inte så mycket mer än med fina blommor på bordet, god mat ikväll och så lovade barnen varandra i morse att inte bråka idag så vi får se hur det går ;-)
Det blir kanske lite xtra mys framför någon film ikväll oxå eftersom Nova ändå är hemma med mig och vi då inte har någon direkt tid att passa i morgonbitti.

Nu ska vi lägga oss och vila lite, Nova vill se på film och jag vill sova så vi gör det tillsammans i vår säng för att slå två flugor i en smäll.

Hoppas att ni får en fin dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar