söndag 14 november 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig ;-)


Helgen började bra med att vi gjorde klart underarbetet i vardagsrummet för att kunna börja tapetsera på lördag fm.
Vi som skulle sova länge vaknade kl 7.30 utvilade och pigga :-)

Fondväggen kom upp först och blev riktigt bra!




Vi fortsatte sedan med två ljusgrå väggar som även de blev toppen :-)
När klockan närmade sig kväll plockade vi ihop och gjorde oss i ordning för middag. Jag fick bestämma så det blev givetvis Grekiskt :-)

Kl 7.30 var vi uppe även imorse och började sätta upp tapet på den sista väggen.
När vi fått upp tapeten åt vi frukost för att senare komma ut till detta..



Massor med bubblor som inte existerade 1 timme tidigare :-(
Bara att ta ner tapeten och konstatera att väggen är i för dåligt skick..
I morgon ska G sätta upp en gipsvägg istället och så får vi tapetsera om väggen någon kväll i veckan istället.
Så här ser den ut nu och har antagligen suttit där sedan huset byggdes -38




Vi städade och åkte till Bålsta för att hämta kidsen istället :-)
Som jag har saknat dem..jag känner mig halv när de inte är hemma.
Det är så tyst och tomt..hur ska jag överleva när de är stora och vill flytta hemifrån???

Nu är vi alla hemma och Noel började med att limma fast sin farsdags teckning på den nya fondväggen ;-) som tur var hann den aldrig torka *s*
Alla kids var jätte trötta och somnade tidigt så vi hann planera lite inför nästa helgs kalasande då både G och Nova fyller år :-)
Novas kalas blir på ett lekland, det var hennes stora önskan så hon är helt lyrisk och jag tycker själv att det är ganska skönt att inte ha 15 barn hemma i denna röran just nu.
Våra familjer får dock stå ut med röran på söndagen ;-)

Nej nu ska jag försöka sova! Klockan ringer kl 05 då det är jobb imorgon.


- uppdaterat via min iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar