fredag 27 november 2009

Riskförlossningar och julpynt

Sitter och gråter floder till 4:ans program om riskförlossningar...det rör upp så otroligt många känslor inne i min mammakropp.
Jag har haft sån fruktansvärd tur som klarat mig med foglossning och andra små åkommor...det finns ju de stackare som är sängliggande from v 15 och andra som föder i v 25... ja tacksam är det enda ord jag kan förlika mig med just nu.

Efter mycket om och men så har jag iaf lyckats montera alla kidsens bilstolar bak :-) med tips från andra Scénic ägare (tack Lina) så sitter de nu trångt men säkert där bak.
Även om de inte kommer att åka så ofta i denna bil så måste det ju ändå vara bekvämt och säkert för dem :-)

Våra grannar har anlitat ett företag som håller på att dekorera sin villa med div ljus och tomtar :-o
Allt som oftast känns det som om vi är för fattiga för att bo i detta område ;-) de har sina städerskor och trädgårdsskötare och vi har våra barn :-D
Jag hade inte tänkt att pynta huset men nu känns det som om vi kanske ska sätta upp en slinga på trappen iaf. vi får se hur det blir med den saken.

När börjar ni julpynta?
Jag är ganska traditionsbunden när det kommer till julen ;-)
Advent stakar och pynt kommer upp lördagen innan första advent sedan sätter vi upp gran och tomtar kvällen innan julafton.
Här verkar det dock som om folk tar fram hela julen nu...jag gillar inte det!
Tomten kommer ju på julafton - eller?

1 kommentar:

  1. Håller med dig helt Mia.
    Jag pyntade dock atjärnorna och stakarna nu.
    Men allt de andra kommer nån dag innan julafton.
    Men de é ju bara å kolla på grannen, hon har haft ALLT framme i veckor redan :-)

    SvaraRadera