söndag 9 augusti 2009

Söndags ångest

Oj oj...tiden flyger iväg, redan söndag!

Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna, vi har mest tagit det lilla lugna!

I torsdags var jag på skjutbanan då det var kompentensprov för tjänstevapen.
Det gick över förväntan och jag åkte därifrån med ett stort leende, jag trodde aldrig att det skulle gå så bra.

I fredags hade jag och barnen städdag hemma, spännande va?! :-)
Vi fixade och grejade på fm för att sedan tillbringa hela em ute i trädgården, helt underbart!

I lördags tog jag med mig barnen samt barnens kusiner och åkte till jobbet för att titta på Bolibompadraken (bilder finns i bdb) samt att hämta mitt bankkort som jag glömde i omklädningsrummet i torsdags.
Alla barn var helt lyriska och pratade inte om nåt annat än Bolibompa och Björnesmagasin hela vägen hem.
Vi stannade och åt korv på vägen hem för att sedan ha lite lördagsmys i soffan med godis när vi kom hem.
Gunnar bytte dörren så nu har vi en ny fin vit dörr oxå :-) jätte fin verkligen!

Idag har vi haft mys hemma i trädgården på em för att sedan åka iväg till en ny badplats på em :-) barnen har simmat runt i sina badringar alla tre, givetvis under sträng uppsikt från mamma och pappa ;-)
En otäck sak var att en mamma tappade bort sin lilla son och trodde att han hade hamnat under vattnet....det var jätte hemskt och alla hjälptes åt att leta när det efter mågra minuter visade sig att pojken hade sprungit upp en bit på stranden och satt sig med några bekanta till deras familj.
Tur att det slutade lyckligt men stämmningen var riktigt otäck ett tag.

Nu är det nog dax att krypa mot sängen..jobb i morgon!
Natti natti...

1 kommentar:

  1. Åh, min gamla arbetsplats ju!! Jobbade på SVT för många år sen, det var riktigt kul att springa runt bland studiosarna och verkstäderna!! ser ju helt annorlunda ut mot vad det gör hemma i rutan. Kram!

    SvaraRadera