tisdag 22 februari 2011

Feber och sommarlov

När jag hämtade Noel och Nelly så lade jag märke till hur lugn och tyst Noel var, han som alltid är överallt och ingenstans.
Vi gick till bilen och han sa att han frös lite men pratade på som vanligt.
När vi hämtat Nova så sa han att han mådde illa, var törstig och frös jääääätte mycket så när vi kom hem tog jag tempen och visst har han feber stackarn.
Hoppas nu att det beror på vaccinet och att det inte är ngt annat som är bakomliggande för de är fem stycken 4-5 åringar från dagmammagruppen som ska gå på teater på torsdag och det ser han fram emot.

För övrigt så fick jag äntligen kontakt med en kvinna på kommunen som talade om att vi får ha barnen hos dagmamman även om det är skollov eftersom att vi betalar för deras platser.
Om vi däremot flyttar dem till en förskola och de går som "gratis barn" med rätt till allmän förskola så får de inte vara där på loven.
Så om någon var intresserad så är det så det funkar i Huddinge kommun :-)

Vi fick hem lappar ang ledighet i sommar och då kan det ju vara bra att veta hur och när de får och inte får gå innan vi fyller i dem och planerar semester.
De har varje sommar varit hemma 11-12 veckor och så blir det även i år vilket känns skönt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar