måndag 28 mars 2011

Måndag

Igår var det full fart hela dagen med besök av barnens farbror, kusiner och farmor.
På fm fixade vi lite utomhus då snön äntligen börjat töa bort, barnen cyklade på uppfarten och vägrade komma in ;-)
Noel och jag åkte till Farsta C för att hämta ut barnens vinterjackor som jag reklamerade sedan passade vi på att spana lite i centrum oxå innan vi åkte hem.
När vi kom hem så hade besöken anlänt så barnen lekte medan de vuxna gosade med Neo.
Hela em hade vi besök och när alla åkt så åkte Nova och jag och handlade lite till middagen för att sedan åka hem och fixa mat innan vi allihopa mer eller mindre däckade framför Bolibompa.

Denna dag började kl 06.05 då Nova vaknade och ville gå upp.
Hon skulle till skolan idag och var jätte pigg och hade gärna åkt dit per omgående då vi gick upp :-)
När hon var i skolan så fick jag hjälp av Noel och Nelly att städa lite då vår BVC sköterska skulle komma på hembesök för vägning av Neo.
Vi har fått en ny sköterska då vår gamla gått i pension så det var en bra dag idag ;-) ännu bättre blev den när det visade sig vara en kompetent kvinna som verkligen lyssnade och kunde föra en diskussion något som vår gamla sköterska inte klarade av.
Neo hade gått upp till 4000g så han har passerat födelsevikten vilket är skönt och dessutom behöver jag inte vara orolig för hans kräkningar heller då han verkar få i sig tillräckligt iaf.
Innan hon kom så hämtade Gunnar hem Nova från skolan då detta blir hennes första vecka som jag är föräldraledig på riktigt och hon får nya tider dvs endast fritids tisd-torsd.
Vi ska dock tillbaka till skolan nu kl 15 för utvecklingssamtal och efter det ska vi åka en sväng till KK och Babyland då jag behöver lite småsaker :-)

Nu ska jag väcka min sötnöt för lite mat innan Nova och jag går till skolan.
Hoppas att ni har en härlig måndag!

2 kommentarer:

  1. Jisses som du håller igång, energiknippe :)
    Han är för söt lille Neo, kunde ni inte bott närmare så jag kunde fått lukta lite :)

    SvaraRadera