tisdag 8 februari 2011

Är gräset alltid grönare på andra sidan?

Trött, tröttare, tröttast!
Jag fastnade här fastän jag lovade mig själv att sova tidigt idag.
Tänk att när jag är barnledig några timmar på dagen och borde vila så är jag pigg och frustrerad för att jag inte kan ta mig för saker (som promenader i det fina vädret eller storstädning av källaren) men så snart jag hämtat barnen och ätit mellis så vill jag inget annat än däcka på soffan för att jag är så trött.

Just nu längtar jag så himla mycket efter min kropp och mitt liv utan bebis i magen.
Jag får lite dåligt samvete när jag skriver ut det för jag vill ju njuta av varje sekund denna graviditet eftersom det är den sista men jag kan inte rå för det.
Vill gå långa promenader med barnvagnen, sitta ute i vårsolen och läsa tidningen med en kopp kaffe i handen och bebis i sjalen medan barnen leker i trädgården..
Framförallt så vill jag ha mina vanliga kläder ;-) jag är så himla trött på att gå runt i samma trötta mammakläder dag ut och dag in!

Ja ja...snart sitter jag här och skriver tvärtom ;-) att jag saknar magen och önskar att jag njutit mer, aldrig är man nöjd *s*
5-6 långa veckor kvar och sedan är detta ett minne blott, nu är det färdig-gnällt!

Jag kan ju passa på att berätta att bebis vänt på sig nu...det gjorde svinont men det var det värt för att slippa ett vändningsförsök :-)

Time for bed! Sleep tight <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar